Guilin (koe-wie-lin)

September 19, 2015 in China ⋅ ⛅ 26 °C

Het regent nog steeds pijpenstelen als we wakker worden... Duidelijk tijd om weer verder te trekken :) De shuttlebus (met nogal dubieuze remmen) rijdt voortvarend naar het stadje Zhangjiajie. Daar aangekomen worden we bij een busterminal afgezet. De pijpenstelen worden alleen maar dikker terwijl we - tevergeefs - een eerlijke taxichauffeur proberen te vinden die z'n meter wil aanzetten. We doen er ruim een half uur over om een taxi te vinden naar de luchthaven (die niet het viervoudige rekent, maar slechts het dubbele). We druipen uit op het vliegveld met een bakje noodles. Het inchecken verloopt soepeler dan de security check ;) Elke reis levert nieuwe vraagtekens op wat in de handbagage mag en wat in de ruimbagage. Maar goed, met een beetje hulp van een Chinees sprekende Amerikaan mag alles ook nu weer mee :) We vliegen in een kleine twee uur met een propellervliegtuig naar onze nieuw locatie: Guilin. Diner is weer een handen-en-voeten avontuur, maar zeer smakelijk; daarnaast is ons gestuntel met alle bakjes, schaaltjes, stokjes en overige attributen wederom zeer vermakelijk voor de bediening. Kamer is een plaatje (én tevens per uur te boeken ;) ). We verlengen ons verblijf gelijk voor nog een nacht.Read more