Jungle trekking

December 12, 2015 in Nepal ⋅ ⛅ 9 °C

Om 07:30 uur staan we klaar om de kano in te gaan. Het eerste uur zakken we langzaam de rivier af. Het is enorm mistig en dat maakt het nog wat spannender in een wankele kano... er zwemmen hier nogal wat krokodillen. Tot onze verbazing zien we vrij snel een badderende neushoorn. Niet lang daarna varen we daadwerkelijk langs een krokodil. Na ongeveer een uur gaan we aan land. Voor we goed en wel onderweg zijn, lopen we alweer tegen een grazende neushoorn aan. Dan wordt het tijd voor de veiligheidsinstructies; boom in en kleding weggooien bij neushoornaanval, groep vormen en herrie maken bij berenaanval en oogcontact houden en 'm smeren bij een ontmoeting met een tijger... aanval overleef je toch niet dus is daar geen verdere instructie voor. Het wordt een lange dag door de jungle slingeren. Het terrein gaat van dichte jungle naar open bos naar zandpad. Onderweg zien we nog wat herten. Als we een stuk door het lange gras lopen horen we wat ritselen. Onze gidsen zijn bezorgd en besluiten veel lawaai te maken. Of het een tijger of beer was zullen we (gelukkig) nooit weten. Verder spotten we veel sporen, uitwerpselen en markeringen; helaas zien we op een paar herten na niet veel groot wild. In een uitkijktoren horen we nog een tijger brullen, maar deze bleef verstopt in het twee meter hoge Olifantengras. Vlak voor zonsondergang gaan we de rivier over richting het dorpje Ghatgain. Daar blijven vannacht om morgenochtend weer verder te gaan. We sluiten onze 150ste reisdag af met dinner in de jungle! :)Read more