Jodhpur

January 17, 2016 in India ⋅ ☀️ 20 °C

Time to move on again. Zeer geroutineerd staan we binnen 20 minuten na het afgaan van de wekker met de tassen buiten. Uiteraard is het hotel al afgetikt en de riksja staat zowaar - te vroeg - voor de deur te wachten. Veel te vroeg staan we dus bij het busstation. De bus bestaat uit een combinatie van gewone stoelen en slaapcabines. Wij hebben gewone stoelen en die voldoen prima voor een dagrit. Bussen in het buitenland blijven een van de goedkoopste manieren om je te verplaatsen. Ook dit keer betalen we slechts EUR 2,98 per persoon om ruim 300 km. af te leggen. Vergeleken met sommige ritten verloopt deze rustig. Ondanks het feit dat de bus lekker doorrijdt, komen we alsnog een uur later dan gepland aan. Rond 15:00 uur staan we in de kamer van ons hotel (wederom een gouden tip van onze Franse vrienden Mae en Damian). Op het dakterras komen we bij van de rit (blijft elke keer toch vermoeiend) en nemen we een late lunch in het zonnetje. De locatie is perfect. Op steenworp afstand (met een blijde: Google maar even) ligt het fort en aan de andere kant van de stad zien we het paleis liggen. We besluiten de dag de dag te laten en op het dakterras te blijven chillen tot we naar bed gaan.Read more