• Day 193

Ff de stad in

January 19, 2016 in India ⋅ ☀️ 17 °C

In het kader van 'rustig aan', hebben we vandaag niets meer op het programma staan dan een beetje door de oude stad wandelen. Het is al in de middag als we onze wandeling beginnen. Jodhpur heeft een oud deel dat dicht bij het fort ligt. Het wordt gekenmerkt door talloze smalle slingerende straatjes. Op het centrale plein staat de klokkentoren. Op het plein komen verschillende grotere straten uit. Het is warm vandaag en het is druk op straat. Vanaf het plein gaan we de drukke winkelstraatjes in. De warmte, de drukte, de geuren, de kleuren, de mensen, het verkeer en vooral het eeuwige getoeter leveren een kakofonie van indrukken op waar je snel moe van wordt. Het wordt geen lange wandeling. Na een uurtje vluchten we een dakterras op om een drankje te doen. Het is een chique terras met een mooi uitzicht op de drukke straten waar we net vandaan kwamen. We besluiten om een wijntje te nemen. Na anderhalf glas zijn we beide teut; we zijn de alcohol behoorlijk ontwend.Read more