Terug naar mainland India

February 18, 2016 in India ⋅ ⛅ 28 °C

De laatste twee dagen op Neil Island hebben ons veel goed gedaan. Onze ruime schone luxe hut was precies wat je zou willen op een tropisch eiland. Maar zoals altijd komt aan alles een eind en zo ook aan de radiostilte; vanaf nu gaan we weer regelmatig posten :) De 17e hebben we de ferry terug genomen naar Port Blair - enigszins jaloers op de mensen die bij aankomst stonden te trappelen om aan boord te mogen. Op goed geluk zijn we rechtstreeks door naar het vliegveld gegaan om een aansluitende vlucht te scoren. Echter, volgens de baliedame konden we pas over twee dagen vliegen, dus zijn we maar verder gegaan naar het hotel waar we de eerste keer ook zaten. Omdat niemand in India de waarheid verteld, proberen we ons geluk ook nog even online. Uiteraard kunnen we gewoon de volgende dag vliegen - voor een lagere prijs dan wat de baliedame op latere data pas kon (wilde) bieden. Na een snikhete nacht en de nodige ergernissen in het hotel (hoe vaak kan er iemand voor je deur staan voor iets...) en met de motorriksja (blijven boeven) melden we ons op het vliegveld. De reis gaat via Chennai waar we overstappen en waar we even kunnen genieten van goede koffie en een lekkere westerse kipburger ;) Het hotel in Kochi hadden we al vooruit geboekt dus na aankomst liggen we binnen een uur op ons bed. Helaas is de airco uitgeschakeld, doet het internet het niet en bestaat onze 'douche' uit alleen een knop... Er is geen sproeier te bekennen, dus wat er gebeurd als we aan de knop draaien zal altijd een mysterie blijven. Om 09:50 uur zitten we alweer in de lokale bus richting Alappuzha (zoals zoveel plaatsen in India verwarrend genoeg ook voorzien van een andere naam: Alleppey). Het ziet er gemoedelijk uit en ons hotel is rustig en (basic maar) prima. Even bijkomen en acclimatiseren!Read more