Neil Island

February 14, 2016, Andaman Sea ⋅ 🌙 28 °C

Gister hebben we onze tassen gepakt, afscheid genomen van Amit & Corine en de ferry gepakt naar een klein eilandje op een uurtje varen tussen Havelock en Port Blair. Neil Island is zowaar nog rustiger dan Havelock wat betreft toeristen. We hebben onze intrek genomen in een klein hutje aan de zuidkant van het eiland met uitzicht op het strand. Geen warm water, kakkerlakken en een enorme spin in de half open badkamer... Het ultieme eilandgevoel ;) De zonsondergang maakt het plaatje af. Vandaag hebben we snorkelspullen geleend en zijn we lekker de kust afgedobberd. Veel mooie visjes, maar het scherpe vulkanisch gesteente maakt het lastig heen en weer klimmen. Daarna zijn we de buurt gaan verkennen (de weg op en naar rechts). Als we langs een hut lopen worden we uitgenodigd door de familie om even op bezoek te komen. Licht ongemakkelijk worden we op twee plastic stoelen gezet zodat we bestudeerd kunnen worden. Na wat vers kokoswater en mango straight from the tree gaan we er weer vandoor. Uiteindelijk komen we bij een ander 'hotel'. De kamers zien er beter uit dus we reserveren er een. Morgen hebben we een grotere kamer, crispy witte lakens, zachte handdoeken, warm water en een waterkoker.Read more