Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 265

East coast here we come

31. mars 2016, Australia ⋅ ⛅ 32 °C

Vannacht hebben we in een hotelletje bij het vliegveld in Auckland geslapen. We vliegen vroeg door naar Australië, dus het is een kort nachtje. In het vliegtuig halen we onze achterstand in series kijken weer even in. Vanuit de lucht zien we de reden voor onze bestemming al liggen: the Great Barrier Reef! Prachtig. Ons beeld van de lastige douane procedure valt aan diggelen als we - ondanks dat we een paar 'ja'-tjes hebben op het douaneformulier - zonder problemen of doorzoekingen kunnen doorlopen. Het is heel veel warmer in Cairns (31°C), of zoals Michelle het noemt: 'lekker'. Ons hostel ligt in het centrum van Cairns. Cairns komt over als een typisch jongeren-feest-bestemming; de meeste eindigen hier hun trip langs de oostkust en maken hier hun laatste restje krediet op in een van de vele bars. Onze kamer voelt bijzonder welkom aan, omdat er een grote foto van een gracht in Amsterdam hangt :) Maar we gaan nog niet naar huis... Eerst gaan we drie dagen/twee nachten varen en duiken bij the Great Barrier Reef! Het wordt wel een korte avond, want voor ons is het nog even drie uur later. Welterusten Australië.Les mer