• Day 266

Yes, we Cairns

April 1, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 33 °C

Wat zijn er toch veel verschillende plekken op de aarde. Niet zozeer letterlijk, maar qua 'look and feel'. Zo bejaard en burgerlijk als Nieuw-Zeeland soms aanvoelde, zo jong en 'beach lifey' is het in Cairns. Helaas kun je niet zwemmen aan het strand bij Cairns - Australië heeft erg veel giftige en gevaarlijke dingen groeien, rondlopen en rondzwemmen, zo ook in de kustwaters bij Cairns - maar dat wordt goedgemaakt met een groot vrij toegankelijk zwembad direct aan het strand. Op de grasveldjes er omheen liggen - in meer of mindere mate - afgetrainde beach boys en girls. Qua faciliteiten heeft AU ook een streepje voor op NZ: gratis barbecues. Prima plek om een beetje te relaxen en ons voor te bereiden op ons duikavontuur. Morgenochtend varen we uit naar een eilandengroep op het randje van de Continental shelf. Daar blijven we dan drie dagen rondvaren. We gaan negen dag- en twee nachtduiken maken; gelukkig zijn we sinds de Andaman eilanden Advanced Adventurers :)Read more