Great Barrier Reef dag 1

April 2, 2016 in Australia ⋅ 🌙 25 °C

Het is vandaag een vroegertje, want om 07:30 uur worden we al opgehaald door de shuttle bus. We gaan naar het kantoor van Deep Sea Diving Den om de formaliteiten af te handelen en dan worden we naar de haven gereden. De boot is vrij vol en we vragen ons af waar iedereen zou moeten slapen. Gelukkig is dit de transfer naar het echte motorjacht. Er staat best een windje op het open water en de boot stuitert over de golven. We zitten buiten om wat frisse lucht te hebben, maar op uno momento dado (R.I.P. Johan Cruijff) moeten we in de kajuit komen voor de instructies voor de eerste duik. Het duurt net te lang... Zodra Gordon op het duikdek een zakje te pakken heeft is het: exit ontbijt. De duik gaat prima. We duiken voor het eerst met alleen elkaar als buddy; geen instructeur, dus daar moeten we even aan wennen. De misselijkheid is nog niet weg, want net uit het water topt Gordon nog een zakje af. Tijd voor lunch! Na de lunch is het tijd voor de tweede duik. Wederom prima duik waarna Gordon - net aan het oppervlak gekomen - zijn lunch uitdeelt aan de vissen. Niet veel later worden we afgezet op ons hotel voor de komende dagen: de OceanQuest. Het ontvangst-cakeje valt goed. We krijgen wederom een volledige instructie over het reilen en zeilen op de boot en dan mogen we naar de hut. Om 16:00 uur skipt Gordon de geplande duik. Michelle gaat snorkelen met een gids en ziet haaien, een schildpad en een octopus. Na het diner gaan we het water weer in voor de nachtduik. Omdat wij voor het eerst een nachtduik doen, moeten we onder begeleiding. Geen overbodige luxe, want het is toch even wat anders. Het in en uit het water komen gaat tussen de haaien door... Gelukkig zijn het white tip sharks: ongevaarlijk voor mensen. Op de bodem worden we begeleidt door Giant travellys die met het licht van onze zaklamp nog een avondsnack zoeken. Dit keer houdt Gordon al het eten voor zichzelf; het geschommel begint te wennen. Terug aan boord genieten van ons toetje en dan gaat al snel het licht uit.Read more