Great Barrier Reef dag 3

April 4, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben ons weer aangemeld voor het vroege vogel programma, dus 06:00 trekkken we de duikpakken weer aan. Al dagen is het zicht slecht tijdens de ochtendduik en vandaag is het helaas niet anders. Maar naast slecht zicht staat er een sterke stroming. Samen met het feit dat het vroeg op de dag is, en het feit dat communicatie onder water zeer beperkt is, is dit niet de beste duik. Gordon slaat de volgende duik over; Michelle gaat nog een keer snorkelen. De herkansing is om 11:00 uur. We hoeven niet al te diep en doen dat dus dan ook niet. Hierdoor zwemmen we veel langer door helder water en kunnen nog eens goed genieten van al het moois op het rif en zijn bewoners. De stroming op deze - inmiddels nieuwe duiklocatie - is ook aanzienlijk minder sterk. Voor Gordon is dit een perfecte afsluiting van het duiken. Michelle heeft er nog geen genoeg van en heeft kunnen regelen om als 'hostie' aan boord te blijven voor een extra dag. Je helpt mee op het schip, maar je mag dan gratis verblijven, eten én duiken! Om 14:30 uur zeggen we elkaar gedag en stuitert Gordon terug naar Cairns.Read more