Cape Tribulation

April 10, 2016 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

De nattigheid blijft aanhouden, maar we troosten onszelf met het feit dat dit nog lang geen regenseizoen is. Dat is maar goed ook, want we mogen volgens het huur-wurg-contract niet door water heen rijden. Dan hadden we de route vandaag niet kunnen rijden. We beginnen vandaag met de oversteek van de Daintree River met het pondje. Niet lang daarna zijn we al bij een wandelroute door het regenwoud; Jindalba Rainforest Walk. We kunnen 'm lopen op onze slippers; weinig spektakel, wel de nodige muggen. Het blijft regenwoud dus regent het ook tijdens het loopje. Gelukkig houdt het bladerdak de meeste regen tegen. We rijden door naar Myall Beach waar we nog een korte wandeling maken. Hier loop je door Mangrovebos tot aan het strand. Bij Cape Tribulation (Kulki Cape Tribulation Walk) stoppen we voor de laatste keer, waarna we besluiten rechtsomkeer te maken en terug te rijden naar Daintree River om nog een tweede boottrip maken om krokodillen te spotten. Dit keer hebben we meer succes! Een groot mannetje ligt op de oever, en verderop een vrouwtje, half in het water met een kleintje. We rijden verder naar het zuiden, waar we bij Rifle Creek een camp site voor de nacht vinden.Read more