Daintree River

April 9, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

De camp site is heerlijk rustig en het weer is wisselvallig, maar aangenaam. Het zal een rustdagje worden. Eind van de middag krijgen we alsnog de kriebels om iets te gaan doen en melden we ons aan voor een boottochtje op de rivier om krokodillen te spotten. Onze vriendelijke gids - Jan; geboren in Fries Duitsland - vertelt honderduit over de locale flora en fauna. We leren dat - naast krokodillen - de rivier ook bull sharks en ruim een meter lange aalen huisvest. 'Zwemmen op eigen risico' betekent in Australië net iets meer dan in Nederland... Het water is nét te warm en de luchttemperatuur is nét te koel. De krokodillen blijven hierdoor liever onder water. Op een klein vrouwtje - 30 cm. - na, zien we weinig. Het extraatje is een grote python in een boom. We houden wat afstand met de boot om te zorgen dat de slang niet per ongeluk in de boot valt. Na een uurtje staan we weer aan wal. Hier zijn gelukkig alleen slangen en spinnen waar we voor op moeten passen. Maar volgens Jan zijn er maar twee spinnen die echt giftig zijn, de rest heeft hoogstens een nare beet. Het zal wel los lopen, we hebben meer last van irritante muggen en vliegjes en motjes die de lamp in onze camper verwarren met de zon. Allen niet echt eng, gevaarlijk of dodelijk ;)Read more