Rockhampton

April 18, 2016 in Australia ⋅ 🌙 24 °C

Ons plan is om vandaag wat kilometers te maken. We staan bijtijds op en gaan rond 09:00 uur de weg op - of eigenlijk af, want we moeten weer steil naar beneden. Voor vertrek ziet Michelle nog twee vogelbekdiertjes (de Nederlandse versie van platypus) en maakt er met het fototoestel nog wat foto's van als bewijs. Op een tak in het midden van de rivier zitten twee bont gekleurde ijsvogels. Dit uitzicht is wel heel picture perfect. De weg naar Rockhampton - of zoals ze hier zeggen: Rockie - is vooral lang en eentonig. We dachten al veel suikerriet gezien te hebben, maar hier staat nog meer. Op wat korte stops na, rijden we de 500 km. in een keer door. Vlakbij Rockhampton stoppen we bij de Capricorn caves. We boeken een Caving Adventurers Tour voor de volgende dag. Daarna zetten we de camper in het centrum van Rockhampton. Deze stad staat bekend als "Beef capital of Australia". We schuiven aan in een Grill Bar en nemen één 'rump and ribs' met de house special friet - althans de halve porties, met z'n tweetjes. Ons vermoeden is juist: enorme porties bereiken onze tafel. Het smaakt fantastisch. Na het eten is het al donker. We hebben een globaal idee waar we een camp site kunnen vinden. We hebben alleen tot nu toe nog niet in het donker gereden en het blijkt een uitdaging. Nagenoeg geen straatverlichting, geen kennis van de omgeving en een camp site die niet op de navigatie staat, maakt het erg lastig. Uiteindelijk komen we op een plek waar we eigenlijk niet mogen staan, maar we nemen de gok. We stellen ons wat verdekt op en duiken - moe en volgegeten - ons bed in.Read more