Surf's up

April 20, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 17 °C

We zijn nu zuidelijk genoeg om van de zoutwaterkrokodillen en stingers af te zijn en kunnen in Agnes Water eindelijk van de zee genieten. Niet gewoon, maar op een surfboard. Met nog 28 man melden we ons om 10:00 uur bij de surfschool. Na het gebruikelijke papierwerk lopen we in colonne naar de opslag. Daar krijgen we een surfshirts aangemeten en met de surfboards onder de arm gaan we door naar het strand. Na de instructies - van een wat oudere, ietwat vergane glorie surfer met een bijzondere voorliefde voor het woord 'guys' - over het surfen en de surfetiquette, mogen we droog oefenen op het strand. Nadat we luid genoeg verklaard hebben dat we enthousiast zijn, mogen we het water in. De omstandigheden zijn nagenoeg perfect: lekker zonnetje, lekkere watertemperatuur en prima golfjes om het op te leren. Michelle moet even slikken om weer op het board te liggen met het surfongeluk op Bali in haar achterhoofd, maar na een tijdje staat ook zij weer lachend haar mannetje. Na ruim twee uur in het water is het einde oefening en is het tijd voor de groepsfoto. Na het afspuiten van de surfboards kunnen we ons certificaat ophalen en de gemaakte foto's bekijken. We kletsen nog even gezellig na met een leuk Nederlands stel en dan wordt het weer tijd om te gaan rijden. We prikken een camp site op ongeveer twee uur rijden. De weg is bijna uitgestorven en de uitzichten zijn fraai in de ondergaande zon. Net voor donker komen we aan en vinden een rustig plekje. De inspanningen (en schaven en beurse plekken) van de grottentocht en het surfen beginnen goed voelbaar te worden. Kan nooit laat worden vanavond ;)Read more