Blue Mountains

May 2, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 13 °C

Na een prachtig heldere, maar opmerkelijk koude en onrustige nacht is het eerst even opstarten deze ochtend. Als het zonnetje schijnt, is het snel warm, maar de wind is behoorlijk koud hier. Als we weg willen rijden van de camp site, blijkt het Russisch Roulette te zijn: vanuit de hellingproef, zonder invoegstrook, in een bocht een 80 km. weg opdraaien - uiteraard eerst de tegenliggende baan overstekend. Link, maar we redden het. Het is maar een klein kwartier rijden naar het dorpje Katoomba. Daar heb je prachtige uitkijkpunten op de Blue Mountains. We hebben een beetje een flashback naar China met alle Chinezen die er rondlopen. We hebben geluk met de timing. Als we terug naar de camper lopen, trekt er een groot wolkendek voor de zon. We lunch bij een ander uitkijkpunt en rijden dan door naar Leura, een klein dorpje verderop. Dit boomrijke plaatsje heeft een gezellige winkelstraat met allerlei bomen in - inmiddels - alle herfsttinten. Het voelt ook echt als herfst, want we moeten ons wat dikker aankleden. Na wat rondkijken en een bakkie koffie drinken, gaan we weer naar onze camp site terug. Dit was onze laatste dag in de camper. Morgen gaan we 'm inleveren. We bereiden ons alvast voor voor morgen. We plannen onze route, pakken alvast wat spullen in en maken de restjes op van onze voorraad. Tenslotte maken wat ons op voor wellicht wederom een koude nacht in de camper. Hoe het ook mag zijn, het is toch de laatste, we'll live ;)Read more