Bondi Beach

May 5, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 20 °C

Sydney is een stad die veel te bieden heeft; een gezellige stadse atmosfeer die je in een half uur rijden kunt ontsnappen door de bergen in te rijden. Maar nog mooier is feit dat op 10 minuten rijden van het centrum er een heerlijk strand ligt. Bondi Beach is de plek waar de stadse surfers (ze wonen niet allemaal in een auto of verlept busje) hun board kunsten oefenen. Als rechtgeaarde flashpackers nemen wij een Uber naar het strand. Het is heerlijk om een paar uur op het strand te liggen. Zo kunnen we nog heel even aan ons kleurtje werken. Als we het liggen beu zijn, maken we een rondje door de buurt van het strand. Er hangt een prima sfeer, beetje zoals in Cairns. De meeste mensen op het strand - het is donderdagmiddag - zijn toeristen. De zon begint al achter de huizen te verdwijnen als we weer naar onze wijk terug gaan. Onze Uber sjeest ons via een iets meer 'scenic route' terug naar het appartement. We spoelen het zand af en gaan op zoek naar een restaurant. Er blijken genoeg opties in de buurt te zijn. We kiezen voor een Italiaans restaurant waar je voor een vast bedrag anderhalf uur onbeperkt kunt smikkelen van alle pasta- en pizzavarianten die men achter elkaar uit serveert. Het is een schot in de roos en tonnetje rond strompelen we terug naar huis. Pizza, altijd goed ;)Read more