Sydney stil

May 4, 2016 in Australia ⋅ 🌙 18 °C

Na een prima nacht - het bed is een stuk comfortabeler dan het bed in de camper - ontbijten we op de bank met een lokale nieuwszender aan. Wat een verschil met gisterochtend. Na wederom een heerlijke douche - het kan niet op - gaan we de stad in. Het appartement ligt in de wijk Surrey Hills op loopafstand van het CBD (Central Business District) en in de buurt van de grote parken. We halen een cappuccino en chai latte to go en lopen richting Hyde Park. Via Hyde Park komen we in de botanische tuin van Sydney. Deze bestaat dit jaar 200 jaar en staat er mooi bij. Bij het uitzichtpunt Mrs. Macquarie's Chair genieten we van én het Opera House én de Harbour Bridge. We verwonderen ons nog maar eens over de busladingen Chinezen die op de voor hen kenmerkende wijze op de foto gaan. We lopen door naar het Opera House voor de lunch. We lopen na de lunch via de oude haven door de met arbeidershuisjes gevulde wijk 'the rocks'. Daarna is het tijd om via het CBD (de grote glanzende torens) door de winkelstraat (Pitt Street) langzaam terug te lopen naar het appartement. We halen nog wat boodschappen. Na het avondeten, waarbij we een van de lekkere wijnen die we laatst gekocht hebben opentrekken, laten we het plan om nog een rondje te lopen varen. Het appartement nodigt uit om te blijven chillen, terwijl we de lichtjes van Sydney weer aan zien gaan.Read more