The land of the rising sun

October 15, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 19 °C

Na een voorspoedige vlucht, landen we om even over half 9 in de ochtend op Narita Airport in Tokyo. Half 9 lokale tijd... en dat vertaalt naar half 2 's nachts voor ons. We pikken groggy onze bagage van de band en wagen ons buiten de douane. Het eerste wat opvalt is de rust op het vliegveld. Het is druk maar niet lawaaiig of rumoerig. En alles gaat gestructureerd. We hebben al snel onze JR passen (soort OV kaart) voor de trein in de pocket en ook het geld wisselen gaat soepel. Met behulp van de schema's en kleurgecodeerde route aanduiding vinden we onze trein naar de stad. Dan onze eerste teleurstelling. Onze eerste trein vertrekt met 2 minuten vertraging! So much voor die enorme punctualiteit van de spoorwegen ;) Ook op Tokyo Station blijkt het allemaal goed te vinden en rond 13u staan we in ons hotel. We kunnen pas om 15u in-checken dus we gaan een rondje lopen. We krijgen een plattegrond met 30 restaurantjes rond ons hotel. We gokken wat en niet veel later zitten we aan onze 1e heerlijke Japanse kom Ramen. We lopen nog verder naar het Keizerlijk paleis naar die is dicht op maandag. We zijn toch echt moe - the sun rose net iets té early - dus gaan terug naar de kamer om even te tukken. Daarna proberen we nog wat van de avond te maken en kiezen we een restaurantje uit. Eens kijken hoe vroeg onze first night in Tokyo gaat eindigen.Read more