De Japanse Alpen

October 29, 2018 in Japan ⋅ 🌙 7 °C

Geen sightseeing of hikes vandaag. Alleen een grote verplaatsing van Hiroshima via Nagoya naar Magome, een mini-dorpje in de Japanse Alpen. Alhoewel het hier al de 'Alpen' heten, valt het hier wel mee met de hoogte. We zitten op 640 meter - beetje 'Alpen-light' dus ;) We zitten vandaag vooral in het openbaar vervoer en dat is in Japan prima. De shikansen hebben prima stoelen en prima beenruimte. We doden de tijd met het kijken van wat Netflix en het uitzicht tussen de tunnels door. Zodoende komen we - voor ons gevoel - in no time aan in Nagoya. In een restaurant in het station (een echt restaurant; geen McD restaurant) eten we een prima noodle lunch. Goede tijdsbesteding voor de overstap van ruim een uur. We boemelen door naar het kleinere plaatsje Nakatsugawa waar we weer overstappen op een lokale bus. Als de schemering begint te vallen stappen we uit op de eindhalte van de lijn. Nadat we de mede toeristen met onze navigatie de goede richting hebben gestuurd, gaan we zelf op pad. Als we aankomen bij het hostel is het uitgestorven... zelfs het personeel is weg. Als de dame terugkomt checken we in, bed 24 en 26 op de gemengde slaapzaal. Maar dat is hier meer een houten capsule dan een stapelbed. Weer eens wat anders, minder gezellig, wel heel knus. We kletsen wat met Lewis, een wandelaar uit Tasmanië die vlak na ons aankwam. Hij deelt zijn restje sake en we eten onze pot noodles (nog steeds superlekker). Daarna kruipen we - ieder in z'n eigen - bedstede.Read more