Sayonara Nippon

November 2, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 11 °C

Vandaag staan we wat vroeger op. Het wordt tijd voor de terugreis. We hebben treinstoelen gereserveerd in de Narita Express naar het vliegveld om 08:30u. en we verwachten dat het best wel druk zal zijn op het treinstation, dus rond 08:00u. Hijsen we de rugzakken om en gaan we op pad. Ondanks het voorwerk is het in het gangenstelsel toch nog even zoeken naar de juiste weg. Als we op het perron staan komen we een stel uit Nederland tegen en kletsen we wat over de gemaakte reis. Alhoewel Nederlanders beruchte wereldreizigers zijn, zijn we op het verdwaalde plukje groepsreizigers na, weinig loslopende Nederlanders tegengekomen. Zonder problemen komen we een uurtje later keurig op schema aan op Narita. We droppen de bagage en gaan door de douane. Dan is het tijd om ons laatste handjevol yens stuk te gooien. Met een koffie en een koek houden we slechts 4 yen (omgerekend EUR 0,03) over! We nestelen ons in het vliegtuig en maken ons op voor de vlucht van 12 uur waarvan een groot deel boven de poolcirkel. 30 films, series en spelletjes later landen we precies op schema om 15:15u. op Schiphol in ons (inmiddels) veel koudere kikkerlandje. Zoals altijd zijn we erg blij als onze tassen keurig van de band rollen. Met een hoop mazzel reizen we zonder noemenswaardige wachttijden naar huis en binnen een uur stappen we over de drempel van ons huis. Home sweet home! De reis naar Japan was bijna op alle vlakken meer dan we er van verwacht hadden. De natuur mooier, de mensen vriendelijker, de neonlichten feller, het eten overdadiger en de straten drukker... al met al, superleuk om te bereizen; een echte aanrader!Read more