Lima - Barranco

September 13, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 16 °C

Onze jetlag zorgt er ook vandaag weer voor dat we lekker vroeg aan het ontbijt zitten. We plannen onze wandeltour; dit keer langs de kustrand van Lima. Na het ontbijt besluiten we voor vertrek even wat praktische zaken te regelen zoals bustickets. Wat eenvoudig begint ontaardt al snel in een speurtocht via een website die niet gemaakt is voor boekingen via een mobieltje, 'google-translate-vertalingen' waar geen touw aan vast te knopen is, en verwarrende meldingen. Dan maar naar de lobby, waar computers staan - wat een service :) We komen niet veel verder. Pas als we de gehele geschiedenis van de pc wissen én de tickets per rit afrekenen, lukt het. De receptie is daarna zo vriendelijk om de tickets te printen... Zo is de complete morgen opgegaan in 'even snel wat boeken'. In plaats van lopen pakken we nu maar de Uber naar ons startpunt in Barranco. Dit is een rustigere wijk met oude gebouwen en pleintjes. Hier vind je ook de nodige kleurrijke muurschilderingen. We lopen wat rond en bekijken de oude landhuizen. Overigens wel met pijn in t hart, want renoveren kennen en kunnen ze niet. We lunchen bij een aangeraden restaurant IsolinaTarberne. Het is druk, maar het wordt snel helder waarom. Het eten is traditioneel en wordt geserveerd in ruime porties. We nemen twee voorgerechten met een wijntje en dat blijkt zowel heerlijk (vooral de ingelegde vis) als voldoende. Na de lunch lopen we de kuststrook af richting de vuurtoren. Het pad is als voetgangersgebied ingericht met parkjes en hier en daar wat kunstwerken (de Kus - wel groot, niet per se mooi). Dan terug door de woonwijken en de winkelstraat richting het hotel. We eten in het restaurant (Punto Azul) dat werd aangeraden door onze lokale tipgeefster - de ontbijtdame. Over het hotel personeel zijn we goed te spreken :) De gegratineerde St. Jacobschelpen, chevice en gegrilde eend smaken goed (maar weer wat ruim geproportioneerd) en ondertussen vermaken we ons met de kleurplaat op onze placemat :)Read more