Cuzco

September 22, 2019 in Peru ⋅ ☁️ 13 °C

Het is niet echt gelukt... slapen in een bus die rammelt en slingert alsof we met 90 km/uur over een bospad raggen blijkt voor beide niet haalbaar. We zijn brak - maar gelukkig - als we rond 06:00 uur bij de bus terminal in Cuzco aankomen en de tassen ook nog mee zijn gekomen. Dit had in de haast van gisteravond ook anders kunnen zijn. We zijn erg vroeg bij het hotel en wachten in de lobby tot onze kamer beschikbaar is. Gelukkig krijgen we thee en koffie en worden voorzien van reuring door de groepen Amerikanen en Fransen die luid kwebbelend massaal het hotel weer verlaten, erg vermakelijk. We mogen al om 09:00 uur de kamer op, waar we heerlijk douchen en toch nog even in bed kruipen. Rond lunchtijd gaan we een keer naar buiten. We droppen de was bij een wasserette en hobbelen door naar een restaurant. Wat een toptent :) Mooie locatie, uitstekende bediening en heerlijk eten - Michelinster waardig, maar dan voor een fractie van de prijs. Dan op pad om de stad te verkennen en informatie in te winnen voor de Salkantay trek. We zijn nog aan het bijkomen van de vorige trekking, maar deze staat toch wel hoog op het lijstje. Rondlopend komen we langs het Plaza del Armas en bewonderen we het zonovergoten plein. We vinden het welletjes voor vandaag, dus alleen een klein snackje in ons fijne hotel en dan een avondje op bed tv kijken!Read more