De lanen op, het klooster in...

September 24, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag eens een keer weinig op het programma. Althans, nadat we een hotelwissel hebben gedaan. Het hotel waar we zaten konden we helaas niet verlengen, dus we verplaatsen ons naar een omgebouwd klooster wat, naast een hotel, ook een weeshuis is. De 400 meter hemelsbreed leggen we af met een Uber - we blijven luxe paardjes ;) Op een van de drie binnentuintjes drinken een bakkie coca thee en daarna sjokken we naar een lunchtent voor een salade met bloemetjes :) Voordat we daar aankomen, worden we nog getrakteerd op een processie met een drumband die tot onze verbazing het Mariabeeld begeleid met de begintune van Star Wars... De rest van de dag lopen we een beetje rond in Cuzco, wat door de pittige hellingen alsnog een prima training is voor de trekking. Om het af te maken nemen we een massage onder het genot van een herhalend (licht irritant) panfluitmuziekje. Na een kleine kledingwissel - het koelt razendsnel af hier - gaan we wederom fantastisch dineren aan het Plaza el Regocijo bij Chicha, van top chef Gaston Acurio.Read more