• Day 3

3. den: Dolne mesto, Bastila, 4 veze

March 25, 2023 in Estonia ⋅ ☁️ 4 °C

Dnes neskore ranajky (pani M vstala 11:16 miestneho casu!!!) v Trip Cafe (pani M Pita s falafelom a ja lososovy toastik, k tomu cajiky, apple pie a kardamonovy drdol). Posilneni sme sa vybrali hladat este neobjavene externe ciele (historicka lekaren Raeapteek z roku 1422, pestrofarebny mestsky dom, kostol sv. Ducha s vyznamnym oltarom a hodinami - aj prehliadka vnutornych priestorov, najstarsia kaviaren v Tallinne Sladky zub - Maia Smokk, napisy pred ruskou ambasadou na podporu UA, vystredna secesna fasada s dracou galeriou). Potom cesta ulicou Pikk Jalg (Dlha Noha) az na kopec Toompea s obhliadkou vnutra pravoslavnej katedraly Alexandra Nevskeho. Nasledne konecne prehliadka historickeho muzea, konkretne podzemnych chodieb Bastionu a styroch vezi obranneho systemu. Bolo to uplne super, chodby su neskutocne dlhe, sluzili napr. ako zasobovacie cesty pre dopravu zbrani, utocisko pre bezdomovcov, scena pre punkacov, protiatomovy kryt, utocisko pred ruskymi leteckymi utokmi. Zo styroch vezi sa zase otvarali krasne vyhlady na Tallinn, proste parada. Unaveni po prehliadke sme absolvovali planovanu veceru vo Vaike-rataskaevu - dalsi gastro zazitok. Ako predjedlo sme mali roastbeef s hribikmi, ako hlavne rybaci filet a los. Zapili sme jasminovym cajom, pohjala ipickou a stoutikom a zakoncili lavovym kolacikom a mousseom. Famozny gastro zazitok, chapeme, preco ma restika najlepsie hodnotenia. Potom sme sa este vybrali pohladat dracie odtoky na radnici, stredovu kruhovu znacku na radnicnom namesti a na moje potesenie sme konecne zavitali do craftovej pivarnicky Koht - uzasny pivovy zazitok (12 piv na vycape a dalsich 754 vo flasiach a plechovkach (pani M dala ceresnovy belgicky Kriek a ja Medness Beer Geek Stout a Doble IPA od Browar Stu Mostow, Memphis Mafia Sout od Mad Scientist, Quad Particle Wild Turkey belgicky Quadrupel od Andreson Brewery a Quadruple IPA Batch No1 od Brouwerij Kees - vsetko 25cl capaciky). Medzitiym zacalo prsat, tak len rychly presun na izbu a zaciatok dojedania a dopijania lokalnych zasob, cize syrceky, susene rybky, salamka a k tomu talianske Chianti Riserva Ghodello 2019 DOCG. Dobru noc.Read more