• Day 296

Vancouver

October 19, 2019 in Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Today it´s been eleven days (!) since we arrived in Vancouver. A beautiful city, which we explored mostly by bike. But being here has not just been fun. We needed to sell Eddie, our car, because soon we will leave Canada. Nevertheless we made most of it! We are currently living in an apartment of some friends we met in the Yukon. Together we went out for dinner and swing-dancing, had fun fixing the car and we had a lovely Turkey-Dinner (with veggi-options) on Thanksgiving (thank you guys for all of that so much!). From the 18th on, Eddie goes his way with two (German) travellers, and we’ll enjoy this city a bit more on our bikes.
    *****
    Heute ist unser elfter Tag in Vancouver. Eine super schöne Stadt, die wir hauptsächlich auf dem Fahrrad erkundet haben. Aber nicht alles, was wir hier erlebt haben, war nur schön: Wir mussten Eddie, unser Auto, verkaufen, da wir bald Kanada verlassen werden. Seit dem 18.10. geht Eddie nun seinen Weg und wir genießen es hier noch ein wenig mit unseren Rädern durch den Regen zu fahren.
    Wir wohnen in einer kleinen Wohnung von Freunden, die wir im Yukon kennengelernt haben. Mit den beiden zusammen waren wir schon ein paar Mal essen, East-Coast-Swing-Dance lernen und tanzen, haben unser Auto repariert und haben mal Thanksgiving mitgefeiert (Danke ihr Zwei!!!)!