• Day 5

Arbol del Tule (resnākais koks pasaulē)

February 13, 2020 in Mexico ⋅ ☁️ 24 °C

Šodien viss labi, veselība atgriezusies, nakts mierīga un rīts skaists. Plānā acteku tempļa Monte Alban apmeklējums, botāniskais dārzs un tad pārlidojums uz Huatulco, kas ir jau gandrīz Klusā okeāna krastā.
    Brokastu nav un nebūs, jo jāsteidzas uz templi, pirms tur saradušies visādi salašņas (tūristi no ASV un tamlīdzīgi). Mēs, protams, sevi pie šiem salašņām nepieskaitām, jo esam inteliģenti un mums ir dziļa vēsturiski arhitektoniska interese par pirmskoloniālo laikmetu. Neko darīt, lai arī gandrīz neko neesmu ēdis vakar, ar ēšanu nākas pagaidīt. Un tas izrādas pareizi - Maonte Alban templī esam pirmie apmeklētāji, pat cepuru un masku tirgotājs vēl nav atvēris savu būdu. Tiekam atalgoti ar plašuma sajūtu rīta saules staros. Monte Alban, lai arī pēc izmēra un vēsturiskās nozīmes atpaliek no Mehiko pievārtē redzētā Teotihuacan tempļa, apkārtējo kalnu ainavas dēļ šķiet daudz iespaidīgāks. Pilnīgi neticama šķiet arhitektonisko līniju precizitāte un baudamās proporcijas. (Nedomajiet, ka pēdejo teikumu es izgudroju pats. Tas ir Lidijas profesionālais vertējums).
    Pēc kādas stundas visi tie salašņas sāk nākt, un mums laiks doties projām, lai paspētu uz plkst. 11.00 tūri botāniskajā dārzā. Steigšus metamies uz viesnīcu, lai sakrāmētos un izvāktos no numuriem.
    Bitāniskais dārzs mūs sagada ar milzīgu burzmu. Izrādās, ne visi pilsētas viesi ir devušies uz Monte Alban templi, daži simti tūristu ir palikuši pilsētā, lai veiktu Botānikas tūri. Tas mums šķiet par traku, esam pieraduši pie vairāk telpas, tāpēc atkal nopukojamies par visādiem salašņām un dodamies projam.
    10 km attālajā Tules pilsētiņā atrodams resnākais koks pasaulē. Vakar mana vājuma dēļ neizdevās to apmeklēt, tad nolemjam to darīt šodien. Dzeltenais taksis par 200 peso (10€) ir gatavs vest uz jebkuru objektu, tai skaitā Tuli. Pusstundas laikā esam plāt.
    Tules koks (Arbol del Tule) ir ciprešu dzimtas īpatnis, kas tiek uzskatīts par vecāko (ap 2000 gadu) un resnāko (stumbra apkārtmērs 42m) koku pasaulē. It kā jau no viena celma izaug vairāki stumbri, tomēr speciāli veiktās DNS analīzes parāda, ka tas ir viens koks, un rekords var tikt reģistrēts. Koks tiešām ir iespaidīgs, bet to jums labak skatīt bildē.
    Interesanti redzet, kā ap Tules koku gadu gaitā izaugusi vesela tūrisma pilsētiņa - koks pa vidu, tam apkārt puķu dārzs, dārzam apkārt suvenīru un uzkodu būdiņas, aiz tām - saimniecības zona, kur skaistuma maz. Dzīve šeit ir praktiska.
    Tas arī mūsu Oaxakas apmeklējumā viss. Vēl atliek laiks garšīgām pusdienām restorānā Catedral, un tad dodamies uz lidostu. Dzeltenais taksis, atcerieties, uz lidostu par 200 peso drīkst vest, bet uzņemt pasažierus lidostā nedrīkst. Tas tiek īpaši uzraudzīts no policijas puses, modri sargājot tirgus sadales normas. Žigli lecam ārā un ļaujam šoferītim laisties, lai kārtības sargam nerastos aizdomas par pārkāpumu.
    Tagad startējam uz Huatulco, kur plānā ir īrēt auto, ar kuru apbraukāt Klusā okeāna piekrastes ciemus. Iespējams, drīz ēdīsim lielo krabi, vismaz par to jau domājam un runājam.