• Day 2

Ilgais ceļš

January 3 in Vietnam ⋅ ☁️ 20 °C

Ceļojuma mērķi esam izvēlējušies tā, lai pēc iespējas autentiskāk piedzīvotu kādas Āzijas valsts apmeklējumu. Vismaz tā mēs domājām pirms pusgada, tagad esam gatavi novērtēt, vai sociālistiskā Vjetnama spēs mums to sniegt. Šoreiz braucam piecatā, jo arī Elīna kā tāda kārtīga Vācijas konservatīvā darba tirgus pārstāve ir atardusi iespēju doties atvaļinājuma ceļojumā. Turpceļš nav viegls, jo pa ceļam mums gadās visādas loģistikas ķibeles.
    Pēc lieliskas Jaungada sagaiidīšanas Stambulā, būdami jau ceļā uz lidostu, uzzinām, ka mūsu divos naktī paredzētais reiss uz Hanoju pārcelts uz 7.30 nākamajā rītā. Manā dzīvē pirmo reizi sanāk nakti pārlaist lidostā uz grīdas. Paklājs, lai arī sākumā liekas daudzsološi ērts, beigās izrādas briesmīgi ciets. Neskatoties uz to, kādas 3-4 stundas izdodas nogulēt.
    Tālāk gan lidojums norisinās bez starpgadījumiem, līdz nonākam Hanojas lidostā, kur Zandiņai jāsaņem speciāls atbalsts vīzas iegūšanā, jo parasā kārtībā nebijām paspējuši to noformēt. Jāsaka gan, ka ar vīzām pārsteigumi nebeidzas, jo Lidijai, kā izrādās, vīza izsniegta uz 2025. gadu. Par nieka 180 ASV dolāriem viņai tomēr izdodas problēmu atrisināt. Man kā bijušajam padomju pilsonim piezogas sajūta, ka tā vīzu darīšana šeit organizēta ka tāda bodīte: viss sarežģits līdz tādai pakapei, lai ceļotājs pieļautu kādu neprecizitāti, bet amatpesonas tā rezultātā iegūtu iespēju tikt pie personīga labuma.
    Lai nu kā, ap desmitiem vakarā esam nonākuši viesnīcā, un spēki arī ir galā.
    Nākamais pārbaudījums no rīta ir tikt pie vietējās naudiņas un tad doties kruīzā pa skaisto 2000 salu arhipelāgu Halong bay. Pa ceļam uz prāmi secinām, ka Vjetnnama acīmredzami ir sociālisma citadele, un arī darbs ar tūristiem grupās par to liecina. Desmitiem autobusu pirms nonākšanas Halong bay piestāj mākslīgo pērļu darbnīcā, un viesi apgūst obligāto programmu. Tālāk piestātnē kuģīši atbildīgi rindojas pēc ranga, lai dotos standarta maršrutā pa arhipelāgu.
    Gids mums uzsver, ka Vjetnama ir draudzīga valsts pret visiem, pat pret bijušajiem kolonisteim francūžiem, karotājiem amerikāņiem un mūžsenajiem naidniekiem ķiniešiem. Sev par pārsteigumu novēroju, ka varu izlasīt ceļazīmes un citus uzrakstus, līdz man “pielec”, ka šeit rakstība ir ar latīņu burtiem. Skatīsim tālāk, kāda vēl Eiropas ietekme būs pamanāma.
    Tā kā Vjetnamā pašlaik ir ziema, laiks ir ļoti mērens - ap 20 grādiem, un debesis klāj viegli mākoņi. Tas mums šķiet pavisam ērti, varam labi justies gan uz kuģa, gan arī ūdenī.
    Mūsu kruīza kuģa nosaukums ir La Pandora, un uz tā ir vieta 25 pasažieriem. Ļoti labs apjoms, lai laikā saorganizētos uz aktivitatēm. Koncepts ir tāds, ka pie kuģa ir pietauvota mazāka laiva, ar kuru viesus izvadā un kajakošanu, peldēšanu un skaistuma apskates punktiem. Tam visam esam gatavi,