• Day 14

Torsdag d. 4.7.

July 4, 2019 in the United States ⋅ ☁️ 35 °C

Denne dag blev kontrastens dag. Vi kørte fra New Orleans, og tempoet blev sat helt ned. Amerikanerne holdte independence day, og vi holdte plantation day!

Første stop var Oak Alley Plantation, som var en sukkerplantage og brugte masser af slaver. Vi fik en rundvisning i huset, og de omkringliggende slaveboliger. Højdepunktet på turen var at opleve Oak Alley, som fører op til huset. 28 egetræer på 250 år stod store og mægtige og lavede en overdækket allé.

Så kørte vi nord for Lousianas hovedstad Baton Rouge, til endnu en plantage - Greenwood Plantation - hvor vi skulle overnatte på deres bed and breakfast. Det var virkelig idyllisk, og med samme slags egetræger (live oak trees), stod i parken iklædt spanish moss. Det eneste som afbrød idyllen, var den amerikanske nationalmelodi, som brølede skrattende ud fra højtalerne på toppen af huset hver dag kl. 18.00. Det var sgu tosset :) Ellers var der fuldstændig stille. Og meget varmt.... og fugtigt.

Begge plantager har været lokations for film, og Greenwood Plantation spillede en rolle i serien Nord og Syd.

En lille note. På hotellet i NO betalte vi 265 kr i døgnet, for at de skulle holde øje med vores bil. Da vi fik vores bil lå der indpakning fra børnelegetøj på bagsædet, og en karnevalsmaske. Bilen havde stensikkert været ud at køre. Ikke så tjekket Hotel Royal Crescent.....