Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 16

Lørdag d. 6.7.

6 de julho de 2019, Estados Unidos ⋅ ☁️ 30 °C

On the road again. Fire timers kørsel på Blues Highway 61, til Memphis Tennessee. Hele vejen var trafikken ganske rolig. Til tider kunne jeg hverken se biler foran eller bagved. Lige noget for mig, just cruising.

Vi fandt let vores hotel i Memphis downtown, men de kvarterer vi kørte gennem, var mildest talt skumle. Godt vi valgte det dyre hotel i centrum.

I det hele taget var turen igennem Mississippi lidt trist. When cotton was king, var det den rigeste stat. Idag er det den fattigste, og det er virkelig en sørgelig omgang at være vidne til. Forladte huse og misligholdte områder i massevis. De steder vi stoppede og handlede i supermarkeder, var det stort set kun meget overvægtige sorte. Godt vi ikke fik motorstop midt ude i Mississippi.

Hotellet i Memphis var langt over vores standart. Der røg drengenes julegaver ;)

Vi nød det, men bevægede os alligevel udenfor og gik til Mississippifloden. Chefen var ikke begejstret for varmen, så vi søgte aircon i en stor pyramide. Det var en gigantisk outdoorbutik, som solgte alt fra tøj, henover våben til både. Indenfor var der en sø med meget store fisk, og resten af pyramiden vi indrettet som skov. De er skøre de amerikanere.

Beale Street skulle vi selvfølgelig besøge. Det musik- og underholdningsgaden, og live bluesmusikken lyder fra barerne. Stemning var en lille smule snusket.

Mexicansk til aften. Det var både billigt og sundt, win win.

Vi gik en dejlig aftentur ved floden, og så 2. halvleg af soccermatchen Memphis - Hartford på baseballstadion på ved hjem.
    Leia mais