Lørdag d. 24.6.

June 24, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 37 °C

Afgang fra Austin. Turen til San Antonio var ikke så lang, så vi tog et par ekstra stop på vejen.
    Pedernales Falls State Park blev besøgt. Her var der flotte udsigter i den tørre flod. Chefen var så heldig, at hun kunne få lov at bade i det varme vand. Ret skal være ret. Hun har tacklet den voldsomme varme uden at klynke alt for meget.
    Næste stop var Frederichsburg (med tydelig tysk oprindelse), som var for de lidt finere folk. Byen var ret hyggelig, og omgivet at vinproducenter i massevis.
    Ude på landet - in the middle of nowhere, lå et sted kaldet Luckenbach. Den indfødte texaner Laura fra Cowboycaféen, havde anbefaler at vi kiggede forbi. Tak for det Laura! Et country spillested udover det sædvanlige. En række gamle westernhuse, en dansehal og et par udendørsscener under de store træer. Wau… og vi blev budt velkommen af en fyr som spillede “Feathered indians”. Det gav sgu lige gåsehud og en tåre i øjenkrogen. Vi kunne have siddet der hele dagen, og måske endda drukket et par øl - men der var stadig en times kørsel til San Antonio, så vi måtte forlade mit nye ynglingssted i hele verden. Måske vender jeg tilbage og bosætter mig. De har country musik, øl og toiletter. Så behøver man vel egentlig ikke meget mere.
    Vi nåede frem til San Antonio uden problemer, og brugte resten af aftenen downtown ved River Walk. Virkelig hyggeligt og dyrt sted.