Søndag d. 26.6

June 26, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Dagen skulle bruges på at gå rundt Savannah. Ingen køreture eller planlagte aktiviteter. Det er første dag på ferien at det er sket.
    Først skulle vi have en helt klassisk motel-breakfast. Det er hverken lækkert eller nærende, men egentlig ret sjovt.
    Savannah ar fyldt med små kvadratiske parker, som hver har en statuer og egetræer som skygger dejligt for den brændende sol. Den mest berømte er Chippewa Square, hvor Forrest Gump sad på bænken og fortalte hans historie. Desværre var det en filmrekvisit, som nu er på museum. Øv… jeg ville gerne have siddet på den bænk.
    Savannah er fyldt med live oak trees, i store dele af byen, og det skaber en helt særlig stemning. Det er dog svært at gengive det på billeder.
    Vi forsøgte at gå til en berømt og spooky kirkegård udenfor byen, men måtte opgive pga af distancen. På vejen gik vi igennem forstadskvartere, som blev meget autentiske. Nogle huse ligenede en million, imens andre lignede spøgelseshuse.
    Det lykkedes mig at gå chefen i knæ. Hun måtte gå på vores lækre værelse, og jeg gik videre på shopping. Hun døjer med varmen, selvom det kun har været 32 grader i dag.
    Vi gentog gårsdagens succes med seafood. Hold nu kæft hvor er det lækkert (og lidt dyrt).