Lørdag d. 25.6.

June 25, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Afgang fra Athens 9.00 og på køretur gennem det sydlige Georgia. Der dukker altid sjove og anderledes indtryk op på en køretur. 400 km blev det til.
    Vi besøgte Wormsloe som engang var en plantation. Den største attraktion var de 400 live oak trees som dannede en imponerende allé.
    Det er dyrt at bo i Savannah, men vi ofrede alligevel det dyre hotel som lå downtown. Ellers kom vi til at bo alt for langt væk. Vi tænkte, at det så ville være fine forhold.
    Well, think again!
    Det var en symfoni af brunt og mørkegrønt på vægge, gulv og møblement. Hold nu kæft hvor var det grimt, og det lugtede også fælt og “kunstigt”. Hvis man ser det i forhold til value for money, er det vores absolutte bundskraber - nogensinde. Hotellet hedder i øvrigt Quality Inn!
    Vi nåede kun at se en smule af Savannah inden vi skulle spise. Første indtryk var turisme, charme og varme.
    På en bar blev vi kontaktet af en sort fyr, som ville anbefale os den lokale fish-tacos. Han spurgte om jeg ville høre han kunne sige noget dansk. Jeg grinede og sagde hit me. Han sagde gebrokken “ikke i rute”. Der gik et stykke tid, inden det gik op for os hvad han sagde, og vi grinede højt sammen. Han havde rejst i skandinavien, og hilste os farvel med et stort - danke. Virkelig stærke sager fra Savannah.
    Seafood til aften. Nøj øj wauw…. Det var helt og aldeles fantastisk!