Satellite
Show on map
  • Day 81

    Rustig dagje

    May 10, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

    Vandaag een rustdag na de zware tocht gisteren… of toch niet? We zijn de dag op het gemak begonnen maar rond een uur of 11 was het voor mij al genoeg geweest. Ik kan op mijn verre reizen heel moeilijk eens “niksen”.
    Normaal stond vandaag enkel een bezoek aan Virgin Beach op het programma maar ik wou toch nog iets meer zien. Daarom aan Nadia gevraagd of ze het “Water Palace” wou zien en ze was direct akkoord.
    Nog even uitgerekend wat een auto met chauffeur ons voor een halve dag zou mogen kosten, even onderhandeld met een chauffeur hier aan het hotel en wijle weg.

    Het Water Palace lag zo’n 20 kilometer van het hotel en de chauffeur nam vooral binnenbaantjes waardoor we onderweg weer the real Bali konden zien.

    Het waterpaleis bleek echt wel de moeite waard, heel mooi aangelegd, mooi onderhouden en overal hele grote koi’s.
    Na weer wat mooie foto’s genomen te hebben ging het verder naar Virgin Beach, een strand aan een zee inham met veel restaurantjes.

    We wandelden eerst helemaal tot helemaal op het einde en zagen dat Virgin Beach helemaal niet zo maagdelijk mooi was. Overal veel aangespoelde “mensentroep” zoals schoenen, aanstekers, plastic zakken en dergelijke. We besloten dan maar op een ligstoel van een restaurantje op het opgekuiste deel van het strand te gaan liggen.
    Een heel sympathiek manneke bediende ons en de ligstoelen waren gratis als we ook iets te eten bestelden, geen probleem voor ons natuurlijk 😀

    We lagen nog geen minuut neer of daar kwam al de eerste maal de vraag ”massage ?”. Niks voor mij om zo op een strand gemasseerd te worden maar na enkele keren ging Nadia toch overstag en liet een voet/been massage doen.
    Tegen 17 uur waren we terug aan de wagen en ging het richting hotel; het was dan toch nog best een actief dagje geworden.

    ’s Avonds in het dorp weer aan een stalletje op een “night market” gaan eten en het was weer lekker behalve mijn kip want het waren meer kippenbouten… ik lust wel kip in kleine stukjes maar van de moment dat er beentjes bijkomen lust ik het niet meer. Nadia liet niks verloren gaan en heeft mijn kip dan ook maar opgegeten.
    We moesten zo’n 10 Euro betalen en toen we daar nog ongeveer 1 Euro fooi bovenop deden waren ze precies weer van slag; men is dit hier blijkbaar toch niet gewoon om veel fooi te krijgen alhoewel de meesten het absoluut verdienen want ook hier waren de mensen weer enorm in de weer om ons lekker eten te serveren.

    Morgen verkassen we weer en nu naar een ander eiland nml. Lombok. De fast boat is geboekt maar hoe we vanuit de haven in Lombok naar een klein dorpje in het midden van het eiland gaan geraken is nog een vraagteken.
    Read more