Naxos: dag 2

July 12, 2018 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

Voor onze laatste dag in Naxos besloten we om weer een dagje aan het strand te gaan liggen. Nadat onze wekker niet was afgegaan (ik vermoed dat Gilles hem gewoon was vergeten te zetten 😉), werden we pas wakker om 10 uur. Gelukkig dat we nergens naartoe moesten!
    Op ons gemakje kochten we een ontbijt in een bakker en vleidden we ons neer op een ligstoel op het strand. Na enkele uren te lezen, zwemmen en beach ballen, aten we een pannenkoek als middageten. Gilles één met feta, olijven, tomaten en paprika’s. Ik één met chocoladesaus, aardbeien, slagroom en vanille ijs. Eens zondigen mag wel he!
    Oorspronkelijk wilden we deze dag ook gaan jetskiën, maar blijkbaar kon je enkel windsurfen of kanoën. Dus hebben we uiteindelijk geen watersport gedaan.
    Tegen de avond gingen we een supermarktje binnen om voor de verandering is zelf te koken. Onze keuken bezat enkel twee vuren, geen microgolf of oven. Dus we moesten het simpel houden. De winkels hier zijn ook niet zo uitgerust, dus veel keuze hadden we niet. Na een kleine zenuwinzinking door de warmte en vermoeidheid vonden we toch nog wat we wilden hebben: pasta met haloumi, komkommer, tomaten, paprika en avocado.
    Met een beter humeur verlieten we de winkel. Wat volgde was een diner op ons terras, zonder kaarslicht weliswaar, maar toch nog gezellig!
    Vandaag helaas geen dagelijkse kittycat, aangezien we niet veel verder zijn geraakt dan het strand en de zee. En laat dat nu eens juist de plek zijn waar katten minder graag vertoeven.