Naxos --> Santorini

July 13, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Ons laatste ontbijt in Naxos bestond uit een paar gebakjes vanuit een bakker, opgegeten op ons terras.
    Tegen de middag checkten we uit om de ferry op te gaan richting Santorini. Aangezien we van ons avondeten de avond ervoor nog een tomaat over hadden, besloten we deze weg te geven aan onze hotelbazin. Anders was deze toch gewoon in de vuilbak beland. De hotelbazin was er heel blij mee. Nadat ze ieder van ons een knuffel had gegeven en 10 keer ‘thank you’ had gezegd, konden we vertrekken.
    Op de haven aangekomen leek het wel alsof het hele eiland richting Santorini ging. Het was ongelooflijk druk, hectisch en gewoonweg slecht geregeld.
    Na twee uur op volle zee kwamen we aan. We namen de lokale bus tot in Kamari en vonden ons hotel.
    Ondertussen was het al 17u30 toen we besloten om middag te eten. We namen deze keer allebei een hartige pannenkoek.
    Daarna namen we nog even een duik in het zwembad en gingen we met onze voeten in de zee. Door de sterke golven was ik bijna één van mijn slippers kwijt geraakt. Gelukkig deed Gilles een moedige redding en kon ik toch nog terug wandelen met een volledig paar schoenen.
    Na nog even aan het zwembad te liggen en een lekker warme douche, trokken we er tegen 21 uur op uit om te dineren.
    Als afsluiter kochten we nog een stuk watermeloen die we verorberden op ons terras, met zicht op zee.