• Day 14

Santorini dag 2

July 15, 2018 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Voor onze voorlaatste dag besloten we om nog eens een wandeling te maken. Het plan was om eerst overheen de berg richting het stadje Perissa te wandelen, om dan terug te keren met de water taxi. De beklimming was een gewone verharde weg, waar ook auto’s konden rijden (maar er was amper verkeer). De afdaling was echter een echt bergpad waar muilezels werden ingezet om toeristen te begeleiden.
    De wandeling opzich was niet echt zwaar, maar door de hitte waren we beiden uitgeput. We wilden snel de watertaxi terugnemen om te kunnen relaxen op ons hotel. Er was slechts één probleem... Er was teveel wind waardoor de watertaxi niet vaarde. Terug wandelen zagen we niet als een oplossing, dus namen we de bus.
    Ondanks dat Kamari en Perissa dicht bij elkaar liggen, bestaat er geen rechtstreekse bus verbinding. De enige oplossing was dus om eerst de bus te nemen naar Thira, om daar over te stappen naar Kamari.
    Dit was een grote omweg, maar uiteindelijk zijn we er geraakt.
    Na een verfrissende plons en een relaxuurtje, gingen we een ijsje halen. Gilles ging voor de frozen yoghurt en ik voor een dark chocolat gewoon ijsje. De ijsschepper schepte gigantische bollen, zo groot dat zelfs de Maria van Moemoe er niets tegen is!