• Day 29

Iquitos

February 6 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

Ráno jsme si akorát dali snídani, já zabalil věci (Niki to stihla už včera večer) a jeli jsme na letiště. V Bogotě to chvíli trvalo, protože obsluha zjevně nevěděla, co dělá, ale po chvíli jsme měli odevzdaná zavazadla a byli za bezpečnostní kontrolou. Ve stejném oblečení jako při příletu jsme se rozloučili s Kolumbií, a to stejným pivem, které jsme v Bogotě při přestupu ochutnali jako první - Rosada od pivovaru Tres Cordilleras. Tohle si pivo si budeme muset někde najít na internetu a objednat do ČR/Německa. V Limě nebyl problém a přes imigrační jsme prošli během pár minut. Ani se na moc neptali. Peníze máme vybrané a SIMky zařídíme zítra. Pak nás čekal let do města Iquitos, které leží na Amazonce, má asi 500.000 obyvatel a je díky tomu i největším městem na světě, kam se dá dostat jen letadlem a nebo lodí. Nevede sem žádná silnice, která by město spojovala se zbytkem civilizace a proto se většina stavebního materiálu, ale i motorky atd. dopravuje po Amazonce. Po příletu na nás čekal vzduch s vlhkostí kolem 98%, což byl docela šok po spíše horském prostředí. Vzali jsme naše velké batohy a šli před letiště hledat spoj do centra. Hned se kolem nás seběhla skupinka asi 6 lidí a nabízeli taxíka a odvoz do města. Museli jsme se odehnat a jít si stoupnout stranou, abysme se taky mohli domluvit. Tam stál chlapík, který uměl anglicky a říkal, že si máme dát krátký oddych a až budeme mít chuť, může nás hodit na hotel nebo kam potřebujeme a vysvětlil nám ceny všech možností. Zaskočeni jeho chováním jsme se hned rozhodli pro jeho tříkolku, která je tu zjevně nejčastějším vozidlem. Dal nám několik tipů na výlety i na vyzkoušení ayahuasca, což v plánu určitě nemáme, a po příjezdu na hotel zůstal z nějakého důvodu dalších asi 5 minut sedět v "lobby". To jsem zjistil po tom, co jsem šel zpět dolů zeptat se na heslo. Sice máme číslo na řidiče, ale určitě se mu neozveme, protože z něj máme divnej pocit.
    Na pokoji jsme pak jen nechali naše batohy, převlékli se do kraťas namísto kalhot a šli se podívat do města. Krátce jsme prošli "centrum" a rozhodli se, že se rychle podíváme k vodě, což je tady zjevně nějaká zátoka amazonky. Tam jsme narazili na plovoucí restauraci / bar, kde jsme chvíli poseděli a nasávali atmosféru.