Afficher sur la carte
  • Jour 32

Amazonka

9 février, Pérou ⋅ ☁️ 27 °C

V 5:30 nás Paherito vzbudil voláním, že máme vstávat, protože se jdeme podívat na východ slunce. Stál před naší chatkou a řekl, že tam počká, než se připravíme. Trošku ve stresu jsme sbalili věci a šli za ním. Došli jsme k řece a tam asi půl hodiny sledovali krásný východ slunce nás Amazonkou. Pak jsme měli čas asi hodinu, abychom se ještě na chvíli vyspali před snídaní.
    Za 20 minut nás opět vzbudil Paherito, tentokrát viděl opice a chtěl nám je ukázat. Viděli jsme, jak skáčou v korunách stromů, ale jinak se vždy schovali. Tak tedy žádný spánek před snídaní. Na dnešek bylo v plánu jít právě pozorovat opice i další zvířata do džungle, akorát to mělo jeden háček. Měli jsme jít 4 hodiny džunglí a my už měli zakrvácené kotníky z holínek že včera. I díky tomu jsme se rozhodli lehce poupravit plán a namísto toho jet na Monkey Island, asi hodinu vzdálený ostrov uprostřed Amazonky. Leží 33 km od Iquitos a mají zde 5 druhů opic a celkem přes 100 opic celkem. Máme ohromné štěstí, že máme na všechny aktivita našeho guida jen pro sebe a můžeme si uzpůsobit program podle svého. Ve finále máme privátní tour do Amazonie za zlomek ceny.
    Na výlet na ostrov jsme se museli opět převléknout do dlouhých kalhot, což se ukázalo jako fatální, protože jsem si peníze schoval do kraťasů. To jsem samozřejmě zjistil až po příjezdu, tedy asi hodině cesty lodí. Náš průvodce si od nás vzal všechny penize, které jsme měli - moc to nebylo, a šel nám koupit vstupenky že svého. Nejdřív jsme si museli důkladně umýt ruce i všechna místa, kde jsme měli repelent proti komárům. Opice mají rády turisty, hrají si s nimi, lezou po nich a nebo je olizují. To jsme zažili na vlastní kůži hned na začátku prohlídky. Nechali se houpat na větvích, foukat do pusy - to prý mají nejradši, lezli nám na hlavu a nosili se na ni celou dobu během prohlídky. Na ostrově funguje i záchranné centrum pro opice, kde je možné sem přivézt opice nalezené na černém trhu a nebo zraněné v přírodě. Tady se o ně postarají a vrátí zpět do divočiny.
    Náš guide mezitím čekal na lodi a po prohlídce jsme se vrátili zpět do ubytování na oběd. Během jízdy na lodi jsme mohli sledovat břeh Amazonky a vše, co se tam děje. Narazili jsme na zelené leguány, jak šplhají zpět na pevninu, a také na vodního hada. Nakonec nás zastavila místní vodní policie aby zkontrolovala, jestli něco nepašujeme.
    Po návratu jsme do sebe nacpali oběd a šli spát asi na dvě hodiny, než přišla na řadu další výprava do džungle. Průvodce nám ukazoval nové rostliny a tentokrát i bullet ants - mravence, jejichž kousnutí patří k těm nejbolestivějším ze všech druhů. Po hodině a půl chůze džunglí se mě guide zeptal, jestli nemám v mobilu GPS, že si není úplně jistej, kde jsme. To bylo půl šestý, 45 minut před západem slunce. Já ale v lese nemám signál, a tak jsem mu nemohl pomoct. Otočili jsme se tedy a vraceli se stejnou cestou zpět. Na první křižovatce jsme se ještě společně shodli na tom, odkud jsme přišli, a pokračovali dál. Do kempu jsme přišli v půl sedmé, to už byla poměrně tma.
    Po hodině se servírovala večeře, opět výborné jídlo a já znovu dostal nášup.