• Day 33

Amazonka

February 10 in Peru ⋅ ☁️ 26 °C

Špatně jsme spali a ráno jsme se probrali totálně rozlámání. Paharito nás vzbudil na snídani a pak jsme se šli podívat do nedaleké vesnice, jak žijí místní a potkali jsme i "starostu". My si mohli prohlídnout jejich bydlení i zahradu, kde měli spoustu ovoce a zvířat. Pohráli jsme si s mláďaty mravenečníka, pásovce a manacaraco. Z ovoce jsme ochutnali anona, ocucali plody kakao a mohli si vymačkat šťávu z cukrové třtiny. Tu jsme nakonec přefiltrovali přes hadr a šťávu vypili. Celou dobu se o nás starala malá holčička, protože rodiče byli někde v práci. Pak byl čas na návrat zpět a my během cesty potkali policii ze včera, která nás zastavila na řece. Tentokrát nás pozvali na kelímek coca coly a sušenky. Byli moc milí a popřáli nám ještě hezkou cestu. Další zastávkou byla místní hospoda fungující zároveň i jako diskotéka, kde nám průvodce koupil jedno pivo, abychom si ho rozdělili. Zdejší nás zdravili a byli hrozně milí, podávali si ruce a měli radost, že jsme z Československa, protože to není tak obvyklé 🤔
    Po návratu do kempu jsme se šli vykoupat do bazénu, balit věci a čekat na oběd. Mezitím nám průvodce ukázal kořen rostliny ayahuasca, silného halucinogenu, který zde slouží jako medicína (a hodně se přitom zvrací). Asi hodinu po jídle přišel guide a oznámil nám, že je loď připravena na návrat. My už měli sbaleno a tak jsme se jen rozloučili se zbytkem v kempu. Po cestě jsme se ještě zeptali průvodce ohledně jedné rostliny a on nám řekl, že za 10 Soles (asi 2€) si je můžeme prohlédnout v jedné vesnici. Souhlasili jsme a znovu se radovali, že s námi nikdo nejede a my si prakticky můžeme dělat, co chceme. Ty ostatní 4 osoby na lodi teda musely čekat, ale podle mě ani neplatily a jen si vozily prdel za naše peníze. Takže vše v pořádku. Tam jsme konečně viděli i paiche (Arapaima velká), největší ryby z Amazonky a také viktorie královské, lekníny dorůstající průměru až 3 metry. Po asi půl hodině jsme se vrátili na loď a jeli zpět do Iquitos. Během cesty se s námi bavili i další spolucestující a nás nenapadlo nic lepšího, než jim ukázat naší filtrovací láhev v praxi. Vypili jsme tedy asi litr přefiltrováné vody přímo z Amazkony a doufáme, že se z toho... K našemu překvapení je řeka poměrně "čistá" neplavou zde skoro žádné pet-lahve a nebo se neválí jiný odpad na březích. Čekali jsme horší stav.
    Když jsme vystupovali z našeho tuk tuku (tříkolky), procházel zrovna kolem karneval. Ten se koná vždy v únoru a nám se nějakým způsobem povedlo vychytat čas, že jsme se vrátili z džungle a karneval akorát projížděl městem. Rychle jsme hodili naše věci na hotel a hned zase běželi ven. Po pár minutách jsme opět našli kolonu projíždějící městem a přidali se. Během ani ne minuty na nás mávaly ženský z korby jednoho tereňáku a zvaly nás za nimi. My jsme neodmítli a hned se přidali. Kolem hrála hudba, stříkala a lila se voda na lidi a do toho se házela mouka. Nechyběly ani balónky napuštěné vodou s barvivem a také kolem chodili lidi a plácali ostatním barvu do obličeje a po těle. Takhle jsme jeli asi 20 minut, než jsme dorazili na náměstí, kde jízda končila. Tam pak mluvili různí lidé na pódiu, tomu jsme ale nerozuměli a šli proto domů se konečně umýt. Pak už jen najít restauraci s WiFi, abychom mohli nahrát fotky a trochu se najíst...