• Day 43

Kuélap

February 20 in Peru ⋅ ☁️ 23 °C

Na náš poslední celý den v Chachapoyas jsme měli zařízený zájezd do Kuélap. Před autobusem jsme poznali známé tváře z předchozích výletů, stejně tak jako stejného průvodce ze včera. Cesta "busem" trvala hodinu a půl, pak jsme přestoupili na jiný autobus a z něj vzali lanovku, která nás během 20 minut vyvezla do výšky 3000 m.n.m.. Zde jsme navštívili místní stánky a objevili ručně šité svetry z alpaka vlny. Hned jsme je šli zkoušet, ale bohužel jsme neměli dostatek hotovosti na to, aby si každý z nás mohl jeden takový pořídit. Problém za nás vyřešil průvodce, který nám půjčil chybějící peníze. Musí si myslet, že nám hrabe, když na nás včera celá skupina čekala, abychom si koupili svetr a dnes nám na další půjčuje peníze... 🫣
    Kupodivu s tím problém neměl a dále nám odpovídal na naše otázky.
    Po asi půlhodinové cestě jsme dorazili k ruinám města Kuélap. To bylo založeno kolem roku 500, a je tedy přibližně o 1000 let starší než Machu Picchu a také asi 4x větší. Založil ho právě lid Chachapoya a žilo zde kolem 3000 lidí. V současnosti je zpřístupněna pouze část města, protože probíhá několik projektů za účelem rekonstrukce zbylých částí. Denně sem může vstoupit maximálně 145 turistů, aby se ruiny nepoškodily.
    Během výletu jsme se dali do řeči i s Clémentem, klukovi z Francie, který se živí hraním pokeru a účastnil se již druhého výletu společně s námi. Vyměnili jsme si naše zkušenosti a příběhy z cest a pokračovali konečně na pozdní oběd v 16:00. Po jídle jsme se akorát vrátili zpět do Chachapoyas, totálně unavení, protože na nás nahoře pražilo slunce, což ale při té nadmořské výšce příliš nebylo poznat.
    Zpátky v našem městě jsme si zašli na "fancy" jídlo. Našli jsme skvěle hodnocenou restauraci, která prý velmi kreativně servíruje jídlo na talíř a jídlo prý chutná skvěle. Kreativní servírování to sice bylo, ale úplně k hovnu, protože jsme nevěděli, jak to jídlo sníst, a dobrý taky nebylo. Cena samozřejmě byla fancy a my po opuštění prostoru litovali, že jsme tam šli. Místo toho si mohla Niki koupit třetí nebo čtvrtý svetr.