• Day 49

Glacier Pastoruri

February 26 in Peru ⋅ ☁️ 9 °C

Část 2/2

Na parkovišti asi kilometr od ledovce jsme vyskočili z busu a museli pokračovat po vlastních. Průvodkyně nám řekla, že to trvá asi 40 minut, než tam dojdeme. Nádherně svítilo sluníčko a my se těšili, až budeme nahoře. Tady už byl výšlap mnohonásobně těžší, nám se motala hlava a museli jsme jít extra pomalu, abychom nemuseli furt zastavovat. Bylo to jak jít opilej po párty domů, akorát bez výčitek svědomí. Bohužel se během cesty zatáhlo a začalo poprchávat. Kolem nás mezitím procházeli koně, kteří nesly ty, které zaskočila nadmořská výška. Nahoře na nás čekaly nádherné pohledy a my se pustili do focení, protože se přiháněly další mraky.
    Ledovec Pastoruri ztrácí velmi rychle na objemu a bohužel už přestal i růst v nejchladnějších měsících a za pár desítek let po něm nic nezbyde, akorát naše fotky.
    Po cestě zpět k autobusu začalo sněžit a my si toto zpestření užívali. Bus nás pak dovezl do restaurace, kde na nás čekal malý oběd a my se poté vrátili do Huarazu. Na hostelu jsme rychle bookli tour na zítřek a naplánovali další výlety. Na naše plány nám původní délka pobytu v hostelu nestačila a my přikoupili ještě jednu noc.
    Zítra nemáme žádnou zastávku v restauraci a tak jsme ještě museli jít nakupit jídlo a rychle se stavili na večeři, než jsme padli do postele.