• Day 56

Lima

March 4 in Peru ⋅ ☁️ 22 °C

I když jsme plánovali poklidné ráno, rozhodla se Niki dát si budíka na šestou a pak ze dvorku před našimi okny poklábosit s kamarádkou. Moc jsme se tedy nevyspali, ale stejně jsme neměli moc plánu v Limě.

Pak jsme se šli projít a nakoupit pár věcí, dát si oběd a podívat se na Huaca Pucllana - zbytky staré pyramidy uprostřed města. Během cesty jsme prošli přes Kennedy Park, který je plný koček. Dříve byl park zamořený krysami a proto prý místní obyvatelé vypustili kočky do parku. Od té doby se tu rozmnožily a usadily se.

Huaca Pucllana je stará asi 1500 let a sloužila jako chrám. Přestože je postavena z hlíny, zůstala dochována až dodnes, protože v Limě jsou roční srážky okolo 20 mm. Časem ale zmizela pod hroudou prachu a suti a ještě před 50 lety si tady hráli děti na kolech a lidí jezdili na motorkách. Až poté začali archeologové zkoumat místo a tak jsou tu pozůstatky toho chrámu obestavěné paneláky a obchody.

Po prohlídce jsme se akorát prošli městem a zašli na večeři.