• Day 60

Las Islas Ballestas

March 8 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

Pořádně jsme se vyspali a ráno jen rychle sbalili věci a šli čekat na recepci. Tentokrát nás vyzvedli včas a my mohli jít spolu s průvodkyní koupit vstupenky do národního parku Las Islas Ballestas. Tím jsme měli vše potřebné na náš výlet. Sešli jsme se se zbytkem skupiny na molu a pak nastoupili na loď. Povedlo se nám přesunout se z první řady až do třetí - vepředu totiž nebyl nic vidět kvůli ochraně proti stříkající vodě.

Průvodkyně naštěstí mluvila anglicky a tak jsme mohli během první zastávky, která přišla už po deseti minutách plavby, poslouchat výklad o svícnu vyrytém do skal. Odhaduje se, že, Candelabro de Paracas je starý asi 2500 let a měří 180 metrů. Díky jeho umístění ho zakonzervovala mořská sůl a proto je možné ho tak dobře vidět i dnes. O jeho původu či významu se však stále jen spekuluje.

Za dalších 20 minut jsme už konečně dorazili k Las Islas Ballestas, chráněným ostrovům plných různých zvířat jako pelikánů, tuleňů, krabů, kormoránů... Přezdívá se jim proto Galapágy pro chudé. V jiných obdobích je tu také možné pozorovat tučňáky a velryby, to bysme si ale museli tak půl roku počkat. My jsme pomalu projížděli kolem ostrovů a sledovali, jak se pelikáni a další ptáci sluní na skalách. Pak se nám povedlo s lodí natolik přiblížit, že jsme viděli rudé kraby, na které šplouchaly vlny.

Na některých skalách kolem lezli i tuleni, kteří tam pak osamoceně polehávali. Další z nich se ukrývali v menších jeskyních a velká většina se válela na pláži. Tím končila naše prohlídka ostrovů. Po cestě zpátky jsme potkali několik dalších tuleňů, jak plavou ve vodě. Také jsme viděli několik ptáků, jak se vznášejí nad hladinou, pak se rychle zvednou a vletí střemhlav do vody lovit ryby.

Zpět v Paracas jsme si akorát dali svačinu a šli se připravit na druhý výlet.