• Day 75

Cusco

March 23 in Peru ⋅ ☁️ 8 °C

Z Pisacu odjíždíme krásně odpočatí. Na přesun zpět do Cusca jsme si vzali taxi, co nás oslovilo na silnici. Chvíli to řidiči trvalo, než naše ubytování našel, ale nakonec jsme dorazili na místo.

Budova vypadá hodně divně, uvnitř jsme byli ale mile překvapeni. Převzali jsme tedy náš pokoj a zjistili, že se jedná o celý apartmán. Máme jeden velký pokoj s postelí, gaučem a stolkem a k tomu ještě jeden pokoj, který je kompletně prázdný a připomíná úschovnu kol.

Nechali jsme dát vyprat prádlo a rovnou zaplatili i za přenocování na dvě noci. Za to vše jsme dohromady zaplatili ani ne 600 Kč. To už bylo krátce po dvanácté a my se šli najíst na místní tržiště San Pedro, kde nám minule moc chutnalo. Ani tentokrát nezklamali a my si ještě po jídle dopřáli trošku ovoce a čerstvé šťávy z kaktusu, ananasu a pomeranče.

Protože už jsme v Cuscu viděli většinu z historického centra, nebylo tu tolik co dělat. Zbývaly nám ale ještě nějaké ruiny, na které nám platila vstupenka. Trošku s nechutí jsme se tam nechali odvézt Uberem s tím, že se zpátky projdeme pěšky.

Ruiny jsme akorát rychle prošli, protože tam nebylo moc co vidět a my už Inků a jejich hromad kamení máme plné zuby. Procházka zpět byla ale nádherná, protože nám vyšlo počasí a svítilo sluníčko, aniž by bylo extra vedro a cesta vedla nad městem, odkud byly krásné výhledy.

Abychom naše desetidenní vstupenky na různá místa v okolí pořádně podojili, zašli jsme večer do divadla. Zde probíhá ukázka tradiční hudby a tanců. Asi je jasné, komu se tam chtělo víc... Já po deseti minutách nachytal Niki, jak už píše text do Findpenguins a Polarsteps a show nesleduje. Dalších 10 minut jsme ještě nějak vydrželi a pak jeviště opustili.

To už ale bylo 19:20 a my zase měli hlad. Po cestě domů jsme našli výbornou restauraci, kde jsme ochutnali poslední tradiční jídla, která jsme ještě nevyzkoušeli a mohli je konečně škrtnout ze seznamu. Jednalo se o předkrm "Causa" - studené jídlo chutí připomínající bramborový salát. Já si zase dal "Pachamanca", což je mix masa a různých příloh. Snědl jsem asi polovinu a nemohl se hýbat.

Poslední dny nejsou moc akční a už je poznat, že se těšíme na další destinací. Okolí Cusca jsme podle mě prozkoumali docela podrobně, zítra ještě navštívíme poslední lokality v Cuscu, pozítří dáme výlet a pak už pojedeme dál. Naše nadšení z této lokality se pomalu vytrácí a při psaní našich dojmů z každého dne je to dost znát.