Dagje in The Barn tijdens sneeuwstorm

January 1, 2022 in Iceland ⋅ 🌧 1 °C

Dit was ons wel een spetterend begin van een nieuw jaar hoor. Daar waar anderen vol aan de zuip met leuke mensen en prachtig vuurwerk het nieuwe jaar ingingen, hadden wij ook een onvergetelijk begin van een nieuw jaar, maar wel op een iets andere manier. Door de sneeuwstorm was het bijzonder onmogelijk om nog weg te gaan naar een andere plek om vuurwerk te aanschouwen (voor zover dat er überhaupt was met deze storm), dus hebben wij een livestream aangezet van vuurwerk in Reykjavik waarna wij moe en voldaan in een diepe slaap zijn gevallen. Vanmorgen werden wij dan gelukkig wel weer goed opgeladen wakker en na een ontbijtje vonden wij het hoog tijd om in ieder geval even buiten de sneeuwstorm te trotseren. Ingepakt alsof we op expeditie gingen naar de Noordpool, hebben wij een heldhaftige 10 min buiten staan glibberen en glijden in de sneeuw door de wind. Zoals Bente al zei: “Dit is zo’n slecht idee, maar zo leuk”, en dat was wel de beste samenvatting, die ik kan geven van dit uitstapje. Het begin van een nieuw jaar betekent voor veel mensen het begin van een beter leven. Hoewel wij hier vandaag natuurlijk nog even vastzitten, is deze eerste dag van het nieuwe jaar er wel eentje om grenzen te verleggen. Aangezien er geen mogelijkheid is om voedzaam eten in te kopen, ga ik vandaag voor de eerste keer sinds tijden weer pizza eten, omdat er simpelweg niks anders te eten is en dat is al de eerste overwinning van 2022, die binnen is! Natuurlijk is het ergens ook wel jammer dat we vandaag even een stapje terug moeten doen en niet de hele dag op stap kunnen om meer te zien van dit sprookjesland, maar als we de apps mogen geloven is er wel een kans dat we vannacht tussen 3 en 4 het noorderlicht kunnen zien! Als dat ook daadwerkelijk lukt ben ik oprecht het meest gelukkige mens op aarde en is deze mini quarantaine ook weer meer dan goedgemaakt. Wel ben ik heel blij met het feit dat we hebben besloten om door te reizen naar Vik en niet nog langer in Reykjavik te blijven, want the Barn waar wij nu zitten, is echt een hele fijne plek met mega keuken, bar en superfijne douches. Deze dag komen wij dan ook prima door met spelletjes, studeersessies en warme chocolademelk (weer een overwinnig WHOOPWHOOP). Vandaag lekker opladen en dan vannacht en morgen er hopelijk weer vol tegenaan!Read more