Op weg naar Reynisfjara

January 2, 2022 in Iceland ⋅ 🌙 -4 °C

Vannacht was dan eindelijk het moment dat we misschien het noorderlicht konden gaan zien! Om 3 uur begonnen de eenden weer te kwaken en alsof we ons hadden verslapen schoten we uit bed om een prachtige donkere lucht te zien zonder sterren of noorderlicht helaas. Door deze tegenslag laten wij ons echter allesbehalve tegenhouden om alsnog zo veel mogelijk van dit prachtige land te bezichtigen en toen Bente mij vanmorgen wakker maakte met de vraag: “Ri, zullen we de zonsopgang bekijken op Reynisfjara (a.k.a Black Sand Beach), kon ik natuurlijk alleen maar volmondig “ja” zeggen. Dit strand bevond zich op een schamele 40 min lopen vanaf ons hostel, dus zagen wij dit als een kans voor een fantastische ochtendwandeling. Wel is het raadzaam om volgende keer te windvoorspelling even te controleren voordat we enthousiast langere stukken gaan lopen, want hoewel ons hostel niet meer heen en weer bewoog door de wind, was het bijzonder niet windstil. Na een wandeling die iets langer duurde dan 40 min, mede veroorzaakt door windvlagen waarbij Rianne was weggevlogen als ze nog een echte lichte roeier zou zijn en het verlies van de muts van Bente, kwamen wij aan op Reynisfjara.Read more