Joined April 2018 Message

Resdag mot Bjerkvik

July 20, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Nu vänder vi tillbaka hemåt igen. Dagen började med en 7,5 km lång vandring efter Bleik kusten. Perfekt temperatur, ca 16 grader och halvklart. Höjdpunkten var när vi fick se en havsörn på riktigt nära håll. Sedan in i bilen för att köra mot Bjerkvik.Read more

Dag 2

July 19, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Vaknade upp till regn som smattrade mot husbilstaket. Hade varit en idé att stänga takluckorna.. Tur att vi vaknade någorlunda tidigt. Temperaturen var mer behaglig än vi haft tidigare, 14 grader. Man håller på att bli bortskämd över det otroliga varma vädret vi haft under hela våren så att det nästan är skönt med variation. Hundarna känner nog detsamma, för de sov nästan hela dagen. Eftermiddagen avslutades med en långpromenad med café besök och vandring längs med havet.Read more

Andöya camping

July 18, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

Upp tidigt för en 4 mils körning till Gryllefjord för att ta färjan till Andöya. Kom fram till en camping ett stenkast från en strand som taget från Thailand. 2 km strand med turkosfärgat vatten, men kanske lite kallare vatten ca 13 grader. Men vädret håller i sig. 28 grader ovanför polcirkeln . Helt sjuktRead more

Ersfjord, Norge

July 17, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 17 °C

Blev många mil med fantastiska vyer. Serpentinvägar och långa tunnlar i bergen tog oss till en helt magisk vik inramad av höga berg runt om. Förmodligen top tre vackraste platserna vi besökt på alla våra resor.Read more