Satelita
  • Dzień 4

Dag 4 Westmaneilanden

24 sierpnia 2023, Islandia ⋅ 🌙 12 °C

Vandaag zijn we naar de Westmaneilanden geweest. Deze eilandengroep ligt voor de kust van Hella.
    Vanmorgen vroeg ben ik eerst een rondje wezen hardlopen, langs de rivier ligt een wandeltrail, daar ben ik gaan hardlopen. Na 3 km kwam ik uit bij een waterval, daar ben ik omgekeerd. Hierna een lekker ontbijt, met genoeg keuze uit allerlei lekkere dingen. Rond 8:45 was het tijd om naar de bus te gaan om, via een waterval naar de boot te vertrekken. Het was een mooie waterval: de Gulggafoss, met 2 "vensters".
    Daarna was het tijd om naar de haven te gaan, om in re schepen op de elektrische veerboot naar het eland. Onderweg hebben we zwarte sternnen en papagaaiduikers gezien. Morgen zullen we de papegaaiduikers van dichtbij kunnen zien. Na aankomst op get eiland hebben we lunch gehaald en zijn we de vulkaan de Eldfell op gegaan. Deze vulkaan heeft in 1973 flinke verwoestingen aangebracht op het eiland.
    Helaas was de mist die vanaf het vaste land van IJsland kwam opzetten een spelbreker, want op de top hadden wax het , vanwege de mist en de wind vrij fris. Gelukkig hebben we nog wel uitzicht gehad vanaf de vulkaan.
    De rest van de middag hebben we rondgewandeld op het eiland, waarna we om 17 uur de boot terug hebben genomen.
    We hebben gegeten in het hotel, en daarna hebben we nog met 7 personen het spel Telos gespeeld. Hopend op het Noorderlicht. Helaas is de mist weer een spelbreker,: op het moment dat het bijna donker was, kwam de mist opzetten... wie weet , morgen weer een kans.
    Czytaj więcej