Ons vertrek naar San José

January 25, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 26 °C

Pura Vida! Lang naar uitgekeken en vandaag is het dan zover, onze reis naar Costa Rica! Altijd gek hoe iets op de ene dag nog heel ver lijkt en dan ineens het moment daar is. Omdat we de dag ervoor onze backpacks al gepakt hadden, verliep onze ochtend rustig. Hoe fijn is het om de vakantie te beginnen zonder stress?! We nemen de trein van 09.24 richting Schiphol om ons vliegtuig van 12.35 uur richting San Jose te halen. We weten natuurlijk al dat 3 uur van te voren aanwezig zijn veel te ruim is genomen, dus we smokkelen met een half uurtje. Alles verliep soepel en snel, dus we hadden (zoals verwacht) nog ruimschoots de tijd om voor ons uit te staren. ;) Ook over de vlucht met KLM valt weinig aan te merken. We hebben films, muziek en spelletjes en krijgen genoeg te eten en te drinken. :-) Slapen in het vliegtuig kost ons wel wat moeite. We zijn met licht vetrokken en het tijdens de vliegduur (ca 12 uur) blijft het de hele tijd licht. We vliegen namelijk terug in de tijd...Al met al viel de vlucht ons mee en kwamen we aan om 17.00 uur Costa Ricaanse tijd (00.00 in NL).

Bij aankomst regelen we een taxi naar ons hotel in Alajuela. De taalbarrière kan hier nog wel eens een dingetje worden, wij spreken geen Spaans en zij spreken lang niet allemaal Engels. ;) Het is een basic hotel. Wel ruim, schoon en vriendelijk personeel. Meer hebben we niet nodig vanavond! Inmiddels is het buiten donker geworden en de vermoeidheid begint dan ook al snel toe te slaan. We verzetten ons er 'even' tegen en pinnen geld en halen wat te eten in het dorp. Vlak daarna zijn bij terugkomst gaan slapen, omdat we gesloopt waren van het reizen. Het gevolg? 05.00 uur wakker! Gelukkig wordt het hier om 06.00 uur al licht en komt alles in beweging. We maken wat plannen, krijgen een heerlijk Costa Ricaans ontbijt en worden door Nomad opgehaald voor onze onze 4 x 4 met daktent. Vandaag gaat het avontuur echt beginnen! Zin in! :D