Even bijkomen en luieren aan het strand

January 31, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 30 °C

We hebben besloten om een dagje rustig aan te doen. Om half 7 worden we wakker en de zon schijnt alweer volop. Gelukkig staan we lekker onder de bomen in de schaduw.

We besluiten om wat ontbijt te gaan halen bij de lokale supermarkt. Daar halen we gelijk eten voor vanavond (lekker gehakt en broodjes om zelf broodjes hamburger te maken) en genoeg water voor de dag.

Wanneer we terugkomen besluiten we eerst de ochtend lekker voor onze tent bij het strand te luieren en te ontspannen. Rond een uur of 12 gaan we een stuk wandelen. Tijdens het wandelen merken we weer eens hoeveel natuur en dieren Cista Rica wel niet heeft. Zo komen we weer een boel brulapen tegen en dit keer ook een bedreigde diersoort welke ze hier niet zo vaak zien: de witschouderkapucijnaap. Vol trots maken we enkele foto's en zetten we onze wandeling voort.

We stoppen onderweg bij wat strandjes en genieten daar van een ijsje en wat te drinken. Tijd om weer naar ons 'eigen stekkie' te gaan. We genieten hier nog wat van het uitzicht, relaxen in de hangmat en beginnen aan ons avondeten.

In de avond twijfelen we nog of we naar een leuk loungeclubje moeten gaan (Banana Beach Bar). We hebben ons laten vertellen dat dit een gezellige loungeclub is waar je wat kan drinken en er een relaxte vibe hangt. We zijn echter al behoorlijk moe en besluiten een potje te gaan dobbelen alvorens we naar bed gaan. Morgen moeten we er tenslotte alweer vroeg uit op weg naar Montezuma. ;)